تپه ­های سیلک

تپه سیلک کاشان، نمادی از یک تمدن باستانی با قدمت بیش از 7000 سال

تپه سیلک کاشان، نمادی از دوران تاریخی هفت هزار ساله را به نمایش می گذارد. این منطقه شامل یک محوطه تاریخی و بسیار قدیمی است که به عنوان یک منطقه مسکونی در سمت جنوب غربی شهر کاشان کشف شده است. در حال حاضر، این تپه باستانی جزو جاذبه های گردشگری شهر کاشان شناخته می شود.

اکتشافات باستان شناسی و تحقیقات زیادی در خصوص نحوه شکل گیری و آثار باستانی بر روی تپه سیلک انجام گرفته است. نتایج به دست آمده از اکتشافات باستان شناسی به قدری حیرت انگیز و جذاب هستند که این تپه باستانی را به عنوان قدیمی ترین سکونتگاه بشر مورد توجه جهانیان قرار داده است. اینکه چه آثار باستانی از محوطه این تپه تاریخی به دست آمده است نشان می دهد مردمی که در حدود بیش از ۷۰۰۰ سال قبل این مکان می زیسته اند چه سبک زندگی داشته اند و به چه حرفه و هنرهایی مشغول بوده اند. با اقامت در هتل سنتی کاشان از نزدیک با مناظر تپه سیلک آشنا شوید.

 نتایج باستان شناسی در تپه سیلک کاشان

در نگاه اول، اکتشافات باستان شناسی منجر به کشف دو گورستان اصلی در تپه سیلک شد. باستان شناسان عقیده دارند که گورستان شماره یک، حدود ۳۵۰۰ سال و گورستان شماره ۲ حدود ۳ هزار سال قدمت دارد. شاید تعجب کنید اگر بگوییم بسیاری از آثار باستانی به دست آمده از تپه سیلک نشان می دهد که در آن زمان مردم به عنوان صنعتگران و هنرمندان دوران خود شناخته می شدند. همچنین آثار به دست آمده نشان داده اند که شغل بسیاری از مردم در آن زمان کشاورزی بوده است.

تحقیق پیرامون اکتشافات باستان شناسی در تپه سیلک کاشان در سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۳۷ انجام شد. نتایج تحقیقات در سال ۱۹۳۸ توسط محققان باستان شناسی به رهبری گریشمن چاپ شدند. بسیاری از یافته‌های حاصل از اکتشافات این محققان اکنون در موزه ملی ایران برای بازدید علاقه مندان نگهداری می شود.

 آثار به دست آمده از اکتشافات باستان شناسی تپه سیلک

اکتشافات باستان شناسی و مطالعاتی که در مورد تپه سیلک و محوطه های اطراف انجام شد منجر به کشف اشیا محوطه ها و همچنین پدیده های طبیعی بسیاری گشت. وجود چشمه سلیمانیه به عنوان یک پدیده طبیعی در نزدیکی تپه سیلک، یک جاذبه گردشگری در کاشان محسوب می‌شود. سایر آثار به شکل ظروف سفالی با نقش های برجسته، ابزار های فلزی، اسکلت انسان، سنگ های تراش خورده، ابزار آلات مربوط به کسب و کارها نظیر دوک ریسندگی و غیره از تپه سیلک به دست آمده است.

باستان شناسان عقیده دارند تپه سیلک در گذر تاریخ یک منطقه صنعتی به شمار می رفته است؛ صنایع کشاورزی، ذوب فلزات، ریسندگی، صنعت سفالگری و کوره های پخت آجر در این منطقه در هزاران سال پیش فعال بوده اند.

سفر به شهر کاشان و بازدید از محوطه تپه سیلک، لذت بخش ترین تجربه برای  تماشای یک مکان تاریخی می باشد. اگر این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردید می توانید در طول اقامت خود در هتل سنتی کاشان اقامت داشته باشی. اقامتگاه سنتی کاشان یکی هتل سنتی می باشد که امکانات رفاهی را برای تورهای گردشگری با تعداد نفرات متفاوت فراهم کرده است.

برای رزرو اتاق در اقامتگاه سنتی کاشان می توانید به صورت آنلاین، نوع خدمات خود را انتخاب کرده و اتاق خود را رزرو کنید. هتل سنتی کاشان بهترین فرصت برای گردش در یک شهر تاریخی و بازدید از محوطه تاریخی تپه سیلک به شمار می‌رود.

برای رزرو هتل سنتی کاشان اینجا کلیک کنید.